سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های رایگان جلوگیری از ورود صدا به منزل

 

در این نوشته می خواهیم به بررسی روش های عایق صوتی کردن بپردازیم. روش هایی که انجام آن ها یا برای شما هزینه ای ندارد، یا برای انجام دادن آن ها هزینه بسیار کمی را باید بپردازید.

بررسی نقاط

اولین گام که هزینه ای نیز برای شما ندارد، بررسی نقاط می باشد. شما در مرحله اول باید تمام نقاط احتمالی ورود صدا به آپارتمان خود را بررسی کنید. در این قسمت از کار باید توجه ویژه ای به درب ها، پنجره ها، دیوار مشترک داشته باشید. پس از بررسی این نقاط محتمل سعی به افزایش مقاومت آن ها در برابر صدا با روش های گوناگون داشته باشید.

استفاده از وسایل خانه

قدم بعدی این است که از وسایل و اثاثیه خانه طوری استفاده کنید که بیشترین مقاومت را در برابر صدا داشته باشند. به طور مثال باید از پرده های ضخیم و یا پتو برای افزایش توان پنجره تان برای مقابله با نویزها اقدام کنید. باید از انواع تابلوها و یا قفسه کتاب خانه در دیوار مشترک استفاده کنید تا صدای کمتری از آن ها عبور کند.

در ادامه راه های دیگری را نیز بررسی خواهیم کرد، اما در صورتی که به مطالعه کلی و دقیق در این رابطه دارید می توانید به آموزش ساخت عایق صدا مراجعه کنید. و از بهترین روش ها مطلع شوید. ضمنا در آن جا می توانید نظرات خود را نیز با ما در میان بگذارید.

استفاده از فرش

فرش ها از اولین راهکارها برای جلوگیری از ورود صدا به منزل از طریق کف خانه می باشند. و برای افزایش مقاومت کف خانه در مقابل نفوذ سروصداها به داخل خانه حتما از فرش استفاده کنید.

موارد ذکر شده همگی رایگان و یا با صرف هزینه و زمان کمی قابل اجرا می باشند، اما می توانند تاثیرات فراوانی بر روی کاهش صدای ورودی به منزل شما داشته باشد. و آرامش بیشتری را در خانه برای شما فراهم کند.

 ما در این مقاله از منابع زیر استفاده کرده ایم، که در صورت علاقه می توانید به آن ها نیز مراجعه کنید.

 

https://www.crunchbase.com/compare/organization/aram-gostar-pars/

https://www.deviantart.com/templatemonsterblack

https://www.instructables.com/member/aram.gostar.pars/

https://slides.com/aramgostar